Klantenservice

Waarmee kunnen we je helpen?

Heb jij een vraag over een product of dienst van A1 Internet? Kijk dan eens binnen onze veelgestelde vragen of neem contact met ons op via onderstaand contactformulier.
A1 Internet

Veelgestelde vragen

Meer dan 10 servicemedewerkers zijn vakkundig opgeleid en beantwoorden al uw vragen snel en vriendelijk op onze klantenservice. Of het nu gaat om de keuze van het juiste webhostingpakket, serveradministratie, telefonie of cloud oplossing. De communicatiewegen zijn kort en zo werken klanten actief mee aan de verbetering van de A1 producten.
Ik ben al klant
1. Waar vind ik mijn login code (Ik ben mijn Control Panel inloggegevens kwijt)
Wanneer je bij ons een bestelling hebt geplaatst, krijg je van ons een e-mail met je inloggegevens. Het kan natuurlijk voorkomen dat je die gegevens kwijtraakt. Ben je inloggegevens kwijt? Je kunt deze opnieuw bij ons opvragen. Dat kan via onze Online Helpdesk (link naar Online Helpdesk). Via de helpdesk kun je je wachtwoord en gebruikersnaam opnieuw opvragen. De inloggegevens worden meteen per e-mail verzonden naar het bij ons bekende e-mailadres. Is het e-mailadres, dat in onze administratie voorkomt, niet meer correct? Dan kun je dat via onze helpdesk laten wijzigen.
2. Kan ik telefonisch contact opnemen met A1?
Wij bieden uitstekende support op onze diensten. Dat doen we ook telefonisch, maar bij voorkeur online via ons ticket-systeem. Daarmee wordt de vraag direct gesteld aan ons team van deskundige helpdeskmedewerkers. Zij bepalen vervolgens wie het best kan helpen met het beantwoorden van de vraag zodat je het juiste antwoord krijgt. Op deze manier kunnen we snel en efficiënt werken. Een vraag wordt altijd gegarandeerd binnen 24 uur beantwoord. Is je vraag op werkdagen vóór 20.00 uur gesteld, dan krijg je altijd dezelfde dag een antwoord en tijdens kantooruren meestal zelfs al binnen een uur.

Deze manier van werken heeft als voordeel dat je dus snel en goed geholpen wordt.
Heeft u toch een vraag welke u telefonisch wilt stellen kunt u altijd met ons contact opnemen via 0513 - 646 493 en kies de optie 2 voor support.
3. Hoe kan ik mijn factuur betalen?
Je betaalt bij ons maandelijks of jaarlijks voor de diensten die je afneemt. Daarvoor werken we bij voorkeur met automatische incasso.
We schrijven het totale openstaande bedrag van de factuur elk jaar van jouw rekening af. In onze klantenhelpdesk is vervolgens de factuur van het geïnde bedrag terug te vinden.

Waarom automatische incasso.
Het betalen met automatische incasso is de veiligste manier die er is. Je blijft namelijk altijd zelf de baas over je eigen rekening, ondanks dat wij ervan mogen incasseren met een digitaal afgegeven machtiging. Dit in tegenstelling tot bijvoorbeeld betalingen via iDeal, waarbij geld (bij een foute transactie) moeilijk terug is te krijgen en je altijd afhankelijk bent van de ontvanger. Ben je het niet eens met een automatische incasso, dan kun je het bedrag (tot 56 dagen na incassodatum) via je bank laten terugstorten middels een stornering.
Wanneer je van mening bent dat een incasso onterecht heeft plaatsgevonden, neem dan wel eerst contact op met een van onze helpdeskmedewerkers. We kunnen dan samen bekijken waar het is foutgegaan. Wanneer inderdaad sprake is van een fout, boeken wij het bedrag meestal zelf terug.

Als de betaling mislukt.
Je krijgt van ons per e-mail bericht als de automatische incasso is mislukt. We vragen je dan om het openstaande bedrag direct zelf over te maken, onder vermelding van de domeinnaam of factuurnummer. Wanneer je een bedrag aan A1 overmaakt, houd dan rekening met een verwerkingstijd van twee tot vijf werkdagen. Ons rekeningnummer is te vinden onder op de factuur.

Hoe kan ik het bedrag overmaken?
Je kunt het best betalen via internetbankieren van jouw bank. Deze betaling wordt het snelst verwerkt. Vermeld daarbij altijd de domeinnaam en/of factuurnummer.
Ik ben nog geen klant
1. Hoe snel word mijn bestelling verwerkt en wanneer wordt mijn domeinnaam actief?
Als je net een domeinnaam of hostingpakket hebt besteld, dan wil je natuurlijk snel aan de slag. Een nieuwe domeinnaam (dus geen verhuizing) wordt in de meeste gevallen binnen 24 tot 48 uur actief vanaf het moment dat het hostingpakket is aangemaakt (en je dus de inloggegevens van dat pakket hebt ontvangen). Incidenteel kan het langer duren. Je krijgt altijd per e-mail bericht zodra de domeinnaam volledig actief en werkend is op onze servers.

Voor een domeinnaam die naar ons wordt verhuisd, zijn we afhankelijk van meerdere factoren. Voor .nl-domeinnamen geldt dat de verhuizing direct wordt aangevraagd als we de Token (verhuiscode) hebben ontvangen. Een .nl-domeinnaam is dan meestal binnen twee uur verhuisd.

Zorg wel dat je het token of auth code van je domeinnaam hebt als je gaat verhuizen naar ons. Dit token of auth code kun je bij je huidige provider opvragen.
2. Hoe verhuis ik een domeinnaam naar A1?
Als je een domeinnaam naar A1 wilt verhuizen, moet je een aantal stappen doorlopen. Het is heel eenvoudig om een bestaande domeinnaam naar ons te verhuizen. In vijf eenvoudige stappen is jouw domeinnaam bij A1:
Bestel de te verhuizen domeinnaam via onze website
Vraag de verhuiscode (Auth-ID of Token) op bij de huidige hostingprovider/registrar
Geef deze code door via de link in de e-mail die je van ons ontvangt of voer deze in via de helpdesk
Als de code juist is, wordt de verhuizing automatisch aangevraagd en goedgekeurd.
Zo snel mogelijk daarna wordt de domeinnaam op onze servers actief. Je krijgt per e-mail een bevestiging wanneer de verhuizing is afgerond

Let op:
Je moet zelf zorg dragen voor het opzeggen van je contract bij de latende hoster/registrar. Als je dit niet doet, loop je het risico dat de diensten daar doorlopen. Je blijft bij de latende hoster/registrar betalen voor diensten die je niet meer gebruikt. Veel aanbieders hebben een opzegtermijn. Houd daar rekening mee.
3. Hoe lang loopt mijn contract?
Alle overeenkomsten lopen voor een periode van 1 jaar en worden daarna per maand verlengd. Uitzonderingen zijn domein registraties. Alle domein registraties voor alle extenties lopen per jaar en worden per jaar verlengd. Hier zijn geen uitzonderingen op. Indien u een domein wilt opzeggen en/of verhuizen dient u dit uiterlijk 30 dagen VOOR verlenging aan te geven. Na deze periode worden opzeggingen / verhuizingen niet meer in behandeling genomen
4. Welke domeinen kan ik allemaal registreren?
Alle bestaande domein extenties zijn via A1 te registreren. Wel zijn er voor diverse extenties verschillende eisen om een domeinnaam te registreren. Sommige extenties hebben een verklaring nodig dat u in het betreffende land waar de extentie voor geld actief moet zijn / ingeschreven moet staan. Mocht dat van toepassing zijn zullen wij u daar uiteraard op wijzen en zullen we wellicht aanvullende informatie nodig hebben om de registratie te kunnen uitvoeren.
Klant aan het woord

2conference

A1 heeft een europees inbelnetwerk geregeld waardoor onze telefonische vergaderdienst in ieder europees land beschikbaar is
Volgende
Klant aan het woord

Gemeente Heerenveen

Door de snelle glasvezel verbinding van A1 is onze gemeente optimaal bereikbaar.
Volgende
Klant aan het woord

IJzerenman

Door de moderne telefonie oplossing van A1 zijn wij optimaal bereikbaar
Volgende
Klant aan het woord

MEE Drenthe

Dankzij A1 beschikken we nu over een moderne telefoon centrale en zijn al onze medewerkers altijd goed bereikbaar.
Volgende
Klant aan het woord

Audio Conferentie

Door het netwerk van A1 Internet beschikken we nu over inbelnummers in heel Europa.
Volgende
Klant aan het woord

Woonveilig

Door de callcenter oplossing van A1 en Xelion is ons callcenter altijd voorzien van de modernste oplossing
Volgende
Klant aan het woord

Siton

Door de Xelion oplossing van A1 zijn wij voor onze klanten optimaal bereikbaar
Volgende